Piagam Pelanggan
OBJEKTIF
- Memastikan pengurusan operasi jabatan dilaksanakan dengan cekap dan teratur
- Memastikan pematuhan kepada prosedur kewangan, pentadbiran, pengurusan asset, pengurusan kenderaan dan pengurusan stor.
- Tiada / kurang teguran audit.
- Pencapaian jabatan mendapat pengiktirafan dalam aspek pengurusan.
FUNGSI
- Merancang, menyelaras, melaksana dan memantau hal ehwal pentadbiran am jabatan.
- Merancang, menyelaras, melaksana dan memantau hal ehwal sumber manusia.
- Merancang, menyelaras, melaksana dan memantau hal ehwal kewangan dan perolehan.
- Merancang, menyelaras, melaksana dan memantau hal ehwal pembangunan.
- Merancang, menyelaras, melaksana dan memantau hal ehwal aset/harta modal.
- Merancang, menyelaras, melaksana dan memantau hal ehwal ICT.
- Keurus-setiaan (Tugas-Tugas Khas).