Mengenai JPW
Pencapaian Piagam Pelanggan Jabatan Pembangunan Wanita (JPW) Bagi Tahun 2019 Sehingga Kini
No | PIAGAM PELANGGAN | BILANGAN KESELURUHAN | MENEPATI STANDARD PIAGAM | MENEPATI STANDARD PIAGAM | ||
BIL | % | BIL | % | |||
1
|
Memaklumkan status permohonan Bantuan Khas Perbendaharaan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh kelulusan Pegawai Pengawal | 54 | 54 | 100 | 0 | 0 |
2
|
Memberi maklumbalas bagi setiap aduan/kes yang dirujuk dalam tempoh tiga (3) hari bekerja iaitu dari tarikh aduan diterima oleh Jabatan | 1202 | 1202 | 100 | 0 | 0 |
3
|
Memberi layanan perkhidmatan kaunter dalam tempoh 10 minit dari tempoh pendaftaran | 98 | 98 | 100 | 0 | 0 |
4
|
Melaksanakan program latihan pembangunan wanita untuk kumpulan sasar dalam tempoh tiga puluh hari bekerja dari tarikh kelulusan | 69 | 69 | 100 | 0 | 0 |
5
|
Mengeluarkan Surat Makluman dalam tempoh lima hari selepas Surat Perjanjian lengkap diterima | 15 | 15 | 100 | 0 | 0 |
Subcategories
Bahagian / Unit
BAHAGIAN PENILAIAN, PEMANTAUAN DAN PENGURUSAN PENGETAHUAN
OBJEKTIF
- Memantau dan menilai pelaksanaan dasar, inisiatif dan program Jabatan di semua peringkat yang meliputi pelan tindakan, program dan inisiatif Jabatan.
- Menyelia dan atau menyelaras pelaporan hasil pemantauan dan penilaian pelaksanaan dasar inisiatif dan program jabatan.
- Mengenal pasti isu-isu berkaitan pelaksanaan dasar, inisiatif dan program Jabatan dan mengemukakan cadangan penambahbaikan dan pengubahsuaian pelaksanaan dasar, inisiatif dan program jabatan.
- Memastikan pemberian Peruntukan Bantuan Khas Perbendaharaan mengikut syarat-syarat yang ditetapkan selaras dengan bidang keutamaan dan kumpulan sasaran Jabatan.
FUNGSI
- Melaksanakan R&D yang berkaitan denganpembangunan & pemerkasaan wanita serta kesaksamaan gender.
- Melaksanakan kajian penilaian & naziran program (contoh gender seal).
- Pengurusan Repositori (Data) Wanita.
- Pengurusan pengetahuan (Knowledge Management).