Kursus Perkhidmatan Pelanggan dan Komunikasi Cemerlang
𝐊𝐔𝐑𝐒𝐔𝐒 𝐏𝐄𝐑𝐊𝐇𝐈𝐃𝐌𝐀𝐓𝐀𝐍 𝐏𝐄𝐋𝐀𝐍𝐆𝐆𝐀𝐍 𝐃𝐀𝐍 𝐊𝐎𝐌𝐔𝐍𝐈𝐊𝐀𝐒𝐈 𝐂𝐄𝐌𝐄𝐑𝐋𝐀𝐍𝐆
Peserta telah diberikan pendedahan oleh penceramah iaitu Encik Mohd Isa bin Jasin, Pegawai Perhubungan Awam mengenai perkhidmatan serta komunikasi yang baik kepada pelanggan ketika berada di kaunter hadapan. Selain itu, informasi yang tepat menjadi kunci dalam memperkasa barisan hadapan.
Tambahan pula, teknik berkomunikasi yang dikongsikan seperti posture dan gesture juga antara memainkan peranan dalam menyampaikan maklumat kepada pelanggan.
Selain daripada teknik berkomunikasi, Encik Mohd Najib bin Yusof, Pegawai Pembangunan Masyarakat daripada Talian Kasih turut berkongsi maklumat mengenai Talian Kasih 15999. Dikongsikan juga bagaimana cara membuat aduan dalam aplikasi mobile Talian Kasih 15999 serta jenis aduan yang boleh disalurkan terus ke Talian Kasih.
Turut hadir bersama Puan Hanani binti Sapit, Ketua Pengarah Jabatan Pembangunan Wanita mengambil peluang berjumpa dengan peserta kursus yang semuanya terdiri daripada Pejabat Pembangunan Wanita Negeri. Beliau juga turut menyatakan bahawa pentingnya etika dan cara menyampaikan maklumat kepada pelanggan.
Kursus perkhidmatan pelanggan dan komunikasi cemerlang ini telah berlangsung selama tiga hari bermula 21 hingga 23 Jun 2024 (Jumaat-Ahad) di Hotel Sentral Riverview Melaka.
Event Information
Tarikh Berita | 21-06-2024 |
Location | JPW |